11.1.2015

Pyhästä sodasta

Länsimaille on taas annettu muistutus, jota harmillisen monet kieltäytyvät kuulemasta. Kulttuurimme käy sotaa ikiaikaista vihollistamme islamia vastaan. Sota on raivonnut enemmän tai vähemmän kiivaasti kohta puolitoista vuosituhatta, ja valitettavasti elämme vaihetta, jossa läntisen kulttuurin sisällissotien seurauksena islam on vuorostaan päässyt etenemisvaiheeseen. Sotaa ei käydä enää rajamailla, vaan eräässä lännen perinteisistä ytimistä, Pariisissa.

Islam on paljon enemmän kuin pelkkä uskonto. Se on myös vahva mentaliteetti ja totaalinen poliittinen ideologia. Islamilaisen mentaliteetin horjumattoman itsevarma luonne perustuu islaminuskon fundamentalistisuuteen. Jumala antoi sanomansa profeetalleen, jolloin maailma tuli valmiiksi eikä sen jälkeen ole ollut liiemmin tarvetta miettiä enää mitään, ja kulttuuri on jämähtänyt keskiajalle. Riittää, kun seurataan Koraanin yksiselitteisiä käskyjä: ”Tapa, ryöstä, häpäise.” Islamin ja kansallissosialismin rinnastaminen on havainnollista. Kansallissosialismi oli nöyryytetyn kansakunnan vaipuminen vähäksi aikaa samaan raivoon ja kateuteen, johon islam perustuu.

Oikeastaan islamilla ja islamismilla ei ole mitään eroa, sillä tiukan oikeaoppisen Koraaniin perustuvan opin mukaan uskonnon on ulotuttava kaikille elämänalueille. Koraanissa käsketään tuhoamaan vääräuskoiset, jollaisiksi lasketaan myös ne muslimit, jotka pyrkivät integroitumaan länsimaiseen sekulaariin yhteiskuntaan. Tätä pyhää sotaa käydään niin kauan kuin sodan osapuolet ovat olemassa: jommankumman on tuhouduttava. Ainoa tapa, jolla länsimainen ja islamilainen kulttuuri voisivat elää sovussa rinnakkain, olisi toteuttaa lännen ehdoilla islamin sisäinen uskonpuhdistus, jossa uskonnosta kastroitaisiin oikeastaan kaikki opillinen sisältö ja jäljelle jätettäisiin vain ulkokuori. Näin on tapahtunut kristinuskollekin. Se olisi mittaamattoman suuri edistysaskel paitsi länsimaiden yhteiskuntarauhalle, myös niille sadoille miljoonille ihmisille, jotka elävät islamin varjossa.

Silloin, kun maailmanvalloitusta tavoitelleet turkkilaiset ryskyttivät Wienin portteja, lännessä ymmärrettiin käytävän sotaa. Islam ei niiden päivien jälkeen ole muuttunut, länsi on. Täällä vakuutellaan nykyään, että konfliktit ehkäistään vuoropuhelulla, vaikka vastapuolemme käsitys vuoropuhelusta on väkivalta. Ennakkosuosikki Suomen seuraavaksi pääministeriksi Juha Sipilä lähestyi ongelmaa juuri tästä naiivista lähtökohdasta.

Paras tapa edetä kohti tappiota on kiistää, että sotaa ylipäätään on. Vihollisemme tavoite ei ole elää rauhassa niiden kanssa, joita on ennen pidetty vihollisina, vaan elää rauhassa ilman heitä. Tämä on perustavanlaatuinen ero länsimaisessa sivilisaatiossa ja islamilaisessa barbariassa. Sivilisaatio on ilmeisesti edennyt rappiovaiheeseen, jossa barbariaan yritetään suhtautua tasavertaisena. Sipilän löysä retoriikka edustaa paradoksaalisesti samaan aikaan sekä sivilisaatiota että sen tappiota barbarialle.

Italiassa on osattu vastata tapahtumiin asiaankuuluvalla tavalla. Italialainen Lega Nord -puolue, jonka menestystä viime kevään eurovaaleissa toivoin, on sanonut totuuden niin että se on kuultu täällä Suomessakin: 1 ja 2. Jopa rajattomasti halveksimalleni Silvio Berlusconille on nostettava hattua, vaikka hänen lausuntonsa ei käytännön politiikaksi asti päätynytkään hänen pääministerikausillaan. Totuuden puhujia vain on liian vähän, sinisilmäisiä idealisteja taas riittää.

Niinpä lännen suurin vihollinen ei ole barbaria, vaan sen länsimaiset myötäilijät. Perääntymällä barbarian uhon edessä tulemme ennen pitkää häviämään sille. Ennen kuin taistelua kannattaa viedä barbariaa vastaan, on meidän suoritettava mittava sisäinen puhdistautuminen. Pettureista ja oman oksan sahaajista on päästävä eroon. Sellaiset naurettavat arvot kuin yksilönvapaus on voitava tarpeen tullen heittää romukoppaan, sillä yhteisö on yksilöä arvokkaampi ja yhteisön on voitava puolustautua tuhoamalla syöpäkasvaimensa.

Pariisin terrori-isku on seurausta Ranskan tuhoisasta maahanmuuttopolitiikasta, joka on saanut ennen vakaan yhteiskunnan pirstoutumaan. Maahanmuuttopolitiikkaan ei ole haluttu puuttua, koska siitä on tietyille ryhmille etua. Useimmissa länsimaissa on kokonainen elinkeinohaara, joka saa elantonsa siitä, että se on yrittävinään integroida maahanmuuttajia yhteiskuntaan. Kyseisen elinkeinohaaran edellytys on, että yhteiskunnassa on jatkuvasti syrjäytyviä maahanmuuttajia. Syrjäytyneet maahanmuuttajat tehdään riippuvaisiksi tulonsiirroista, minkä jälkeen he joutuvat äänestämään vasemmistoa, joka tulonsiirtoja haluaa pitää yllä. Ranskan nykyinen sosialistipresidentti on vallassa juuri maahanmuuttajien äänillä, samoin kuin Ruotsin vasemmistohallitus. Kun miettii tilannetta näiden vasemmistopoliitikkojen näkökulmasta, ymmärtää ongelman: yhteiskunnan etu on ristiriidassa heidän oman etunsa kanssa. Oma etu voittaa.

Ranskassa on monikulttuurista yhteiskuntaa rakennettu ihan samalla naiivilla hyväuskoisuudella kuin Suomessa parhaillaan rakennetaan. Pariisin terrori-isku on monikulttuurisubjektien vain vähän tavanomaista rajumpi tapa kiittää heitä kohtaan osoitetusta hyvyydestä. Se sosiaalisten ongelmien paljous, johon lukemattomat ranskalaiset on tuomittu, ei vain yleensä ylitä uutiskynnystä. Tätä sopii jokaisen suomalaisen miettiä ennen kuin numerot kirjoitetaan äänestyslipukkeisiin ensi keväänä. Niitä puolueita, jotka haluavat oikeasti toimivilla keinoilla ehkäistä sen, että Ranskan tämänviikkoiset tapahtumat toistuvat Suomessa, ei ole paljon. Monikulttuurisuutta vastaan on äänestettävä ennen kuin tilanne on yhtä paha kuin eräissä Länsi-Euroopan maissa. Vaikka ranskalaiset nyt kuinka äänestäisivät Front Nationalia, tilannetta ei voi nollata.